Adamićevo doba 1780.-1830.
 
O projektu Trst - sudbina luke i građana na razmeđu 18. i 19. st.
Adamićevo doba 1780.-1830.
Uvodna riječ
Izložba
Iz Beča u Gnambov ured
Trgovačke koncepcije
Veliko Adamićevo kazalište
Englezi i veliki poslovi
Francuzi, Ilirske provincije
Ceste, pomorstvo, kopnene i morske komunikacije
Proizvodnja, strojevi i viseći mostovi
Foto galerija
Impressum
English - Adamić's era 1780-1830

3. VELIKO ADAMIĆEVO KAZALIŠTE

Dana 28. prosinca 1798. Adamić izrađuje nacrt Novoga kazališta. U to se vrijeme već počinju graditi i veliki Theater an der Wien u Beču i Teatro nuovo u Trstu. Adamićevo kazalište velićinom gotovo ne zaostaje za prijestolničkim i konkurentskim.

Adamić je inzistirao da kazalište bude na mjestu stražarnice (gdje je danas Palazzo Modello) iako je prostor među postojećim zgradama bio skučen. Eliptičan tlocrt gledališta pokazuje da je znao za teorije koje su tvrdile da taj oblik omogućuje najbolju vidljivost i najbolje širenje zvuka u gledalištu.

Projektirao je skučenu pozornicu jer je kazalište shvaćao više kao stjecište društvenih nego umjetničkih događaja. Predvidio je i brojne poslovne lokale (casino, caffeteria, Trgovačka komora) koji će potaknuti okupljanje i – pokrivanje troškova zgrade.

Na prigovore o veličini kazališta, Adamić je odgovarao da predviđa trostruk porast stanovnika Rijeke. Osnovao je i orkestar i glazbenu školu za odgoj glazbenika, no prve operne sezone počele su se davati tek poslije, od 1833. godine. Adamić je i stanovao u svome “kazališnom stanu” i ponosio se “jednim od najljepših kazališta u Europi”.