MUZEJ GRADA RIJEKE
 

IZLOŽBE

2014.

20.03.2014.-25.05.2014.
RIP
- Riječka industrijska priča

Projekt RIP osmišljen je s ciljem da se na jednom mjestu prezentira problematika napuštenih, ali i nekih još uvijek, barem djelomično, aktivnih industrijskih objekata u Rijeci. Riječka industrijska priča biti će prikazana kroz okular fotografa Stanislava Beličke. Izložbu će dodatno obogatiti video materijal u autorstvu Kristijana Vučkovića, te namjenski skladana glazbena podloga Josipa Maršića i Zorana Medveda.
Izložba će biti popraćena monografijom baziranom na znanstvenom istraživanju, provedenom od strane povjesničarke umjetnosti Eme Aničić, u kojoj će se kataloški prikazati cjelokupna povijest riječke industrijske baštine; topografski od zapadne industrijske zone grada Rijeke prema istočnoj od 1750. godine do II. svjetskog rata.
Smisao ovog istraživanja, osim realizacije velike kulturne manifestacije, jest doprinos poznavanju riječkih industrijskih lokaliteta, ukazivanje na njihov značaj i poticanje mogućih rješenja vezanih za budućnost kulturno – industrijske ostavštine po kojoj je Rijeka prepoznatljiva.
Izložba će biti postavljena od 20.3. do 25.5.2014. godine

13.01.2014.-08.03.2014.
MAKSOVIH STOTINU GODINA
- Izložba Maksa Peča

Izložba koju postavljamo u sklopu proslave stogodišnjice rođenja našega dugogodišnjega prijatelja  i donatora  najavljena je već 12. rujna 2002. na otvorenju izložbe fotografija Maksimilijana Peča, koju smo nazvali "Iz fundusa". Ta je izložba predstavila je izbor iz njegova cjelokupnog fotografskog rada što ga je upravo bio donirao Muzeju grada Rijeke. Izložba je pokazala izbor od četrdeset fotografija, crno-bijelih i u koloru, od ukupno stotinjak fotografskih povećanja nastalih tijekom tri desetljeća plodnoga rada, od 1950. do potkraj 1970.-ih.
Obećanje ispunjavamo novom izložbom s donekle izmijenjenim postavom. I nadalje "Iz fundusa", i ovoga puta četrdeset radova, no umjesto retrospekcije ovoga je puta naglasak na pedesetim godinama i najboljim radovima, isključivo crno-bijelim.
Ima malo riječkih fotografa toga razdoblja s opusom sačuvanim u obimu Pečove donacije. Stoga je tim očekivanija fascinacija  naročitim pristupom i stilizacijom pedesetih. A gotovo je zarazna fascinacija Pečovom pronicljivošću i sposobnošću uočavanja, njegovim poletom i optimizmom.
Budući da smo izložbu postavili uz stogodišnjicu Pečova rođenja, bila je to prigoda i za  iskaz poštovanja njegovoj životnoj mudrosti, žilavosti i lakoći kojom je i u najteža vremena prolazio kroz život. Čovjek koji je nadživio nekoliko država, koji je preživio dva svjetska te pokoji nacionalni i lokalni ratni sukob, čovjek koji je s optimizmom dočekao i puno stoljeće svoga života, zaslužuje da ga saslušamo kada govori o svojemu životu. Njegov život, sažeto predočen na deset prigodnih panoa, predočen je izvacima iz obiteljskoga albuma i popraćen   komentarima kojima sam Peč govori o stotinu upravo minulih godina i tajni vlastite dugovječnosti.

2013.

28.11.2013.-08.03.2014.
MORNARIČKA AKADEMIJA i pomorsko školstvo u Rijeci, Bakru i Malom Lošinju

Izložba o Mornaričkoj akademiji (k.und k. Marine-Akademie) u Rijeci i o pomorskom školstvu na Kvarneru obilježena je šarolikošću državnih i nacionalnih prilika svoga vremena.
Iako je važnost pomorskog obrazovanja uočena već krajem osamnaestoga stoljeća te je carskom odlukom osnovana i prva Nautička škola u Trstu, koja neko vrijeme djeluje i u Rijeci, moderno pomorsko obrazovanje započinje tek pedesetih godina devetnaestog stoljeća, u Rijeci, Bakru i Malom Lošinju.
Carsko kraljevska Mornarička akademija, koja obrazuje lčasnike ratne mornarice, začeta je već u Veneciji 1802. godine. Kasnije je preseljena u Trst, no najveći je ugled stekla u Rijeci, za vrijeme pola stoljeća kontinuiranog rada. Iako je u Rijeci već 1857. izgrađena nova velika i moćna zgrada u kojoj je Akademija odmah započela s radom, od 1866. Akademija sve do Prvog svjetskog rata  kontinuirano obrazuje pomorske časnike, od kojih su mnogi postali ugledni stručnjaci, a neki od njih i zapovjednici Austro-ugarske ratne mornarice.
I neki su od profesora Akademije bili zapaženi znanstvenici, poput pionira na području akustike i aerodinamike, koji su svojim eksperimentima stekli svjetski ugled.
Ova je škola bila njemačka (po nastavnom jeziku), a istovremeno je u Rijeci djelovala i mađarska Nautička akademija, kao što je Pomorska škola u Bakru imala hrvatski nastavni jezik, a u Malom Lošinju – talijanski.
Danas su gotovo zaboravljeni brojni nekad ugledni profesori i učenici ovih važnih pomorskih učilišta, no imena nekih od njih ponovno iskrsavaju kao važni protagonisti pomorskog  obrazovanja, znanosti i povijesti pomorstva.
Uz povijesni pregled škola i razvoja školstva, kao i prikaz najuglednijih profesora, izložba prikazuje i brojne dosad javnosti nepoznate predmete i dokumente iz zbirke Muzeja grada Rijeke, te iz zbirki pomorskih škola u Bakru i Malom Lošinju.

27.11.2013.–07.01.2014.
ADA FELICE-ROŠIĆ I NADA ŠILOVIĆ – ŽENSKI TRAG U ARHTEKTURI RIJEKE

Izložbom će se prezentirati doprinos Ade Felice-Rošić (1922. – 2013.) i Nade Šilović (1924. – 2009.) riječkoj arhitekturi nakon Drugog svjetskog rata. Predstavnice su prvih naraštaja stručno obrazovanih arhitektica u našoj sredini koje, uz iznimku nekolicine kolegica iz međuratnog razdoblja poput Zoje Dumengjić, tek u poslijeratnom periodu stječu šire  mogućnosti profesionalnog rada i afirmacije na domaćoj arhitektonskoj sceni. Po stjecanju diplome Arhitektonskog odjela Tehničkog fakulteta u Zagrebu krajem 1940-ih godina, zapošljavaju se kao suradnice projektnih organizacija u Rijeci te dobivaju priliku ostvariti zapažene stambene i javne objekte, ostavivši tako prvi „ženski trag“ u arhitekturi grada. Nada Šilović će intenzivno raditi do 1956. godine kada se vraća u rodni Zagreb nastavivši karijeru na polju urbanizma, dok izvedene objekte Ade Felice-Rošić, pod firmom projektnog biroa građevinskog poduzeća Primorje, možemo pratiti sve do umirovljenja sredinom 1970-ih godina. Dosad neobrađene i većinom nepoznate realizacije ovih arhitektica obuhvaćaju stambene zgrade uz nekadašnji Bulevar Marksa i Engelsa (Šilović), duž Ulice Janka Polića Kamova (Felice i Šilović), u naselju Turnić (Felice) te stambene tornjeve na Kozali (Felice), potom interpolacije u složenu strukturu riječkog Starog grada (Felice - kuća „Osvit“ na Pavlinskom trgu) i blokovsku izgradnju gradskog centra (Šilović – uglovnica u Račićevoj). Istaknule su se i u projektiranju obrazovnih i poslovnih zgrada (Felice – Trgovačka i tekstilna škola i proširenje sklopa PTT-a u Barčićevoj), komercijalnih objekata (Felice – Robna kuća Korzo) te kulturnih ustanova (Šilović - adaptacija Galerije likovnih umjetnosti i Naučne biblioteke na Dolcu). Izložbu organizira Društvo povjesničara umjetnosti Rijeke, Istre i Hrvatskog primorja, autorica izložbe je Lidija Butković Mićin.

24.10.2013.–08.03.2014.
GIOVANNI RUBINICH – arhitektonski opus
Autorica: Deborah Pustišek, prof.
Dani talijanske kulture i talijanskog jezika u Rijeci

Giovanni Rubinich (1876. – 1945.) - arhitekt, političar i mason - sin je lovranskog samoukog graditelja Andrea Rubinicha i otac arhitekta Giovannija mlađeg. Diplomirao je 1900. godine na Politehničkom fakultetu u Budimpešti. U Rijeci je osnovao projektnu i građevinsku firmu, a radio je i u Tehničkom gradskom uredu. Smatra se jednim od najvažnijih predstavnika riječkog secesijskog graditeljstva uz Emilija Ambrosinija.
Prvu narudžbu zaprimio je 1902. godine kada samostalno izvodi proširenje istočnog krila Osnovne škole za djevojčice (danas Sveučilišna knjižnica i Muzej moderne i suvremene umjetnosti). Autor je više od dvadeset stambenih i stambeno-poslovnih građevina (Braun-Birò, Verdijeva 19; Hauszner-Rosenthal, Laginjina 13; Sirius, Dežmanova 3) i gotovo jednakog broja projekata proširenja i adaptacija (Kovàcs, Tizianova 40; Steinmann, I. Zajca 2; Mateicich, Tizianova 4; Sanatorio Fiumano, I. Marinkovića 11). Potpisuje desetak rješenja za objekte industrijske namjene (uljara Hungaria, proširenje Tvornice parketa) i četiri za sportske klubove (zgrade veslačkih klubova Fiumani, Liburnia i Quarnero na lukobranu). U nekolicini je slučajeva bio angažiran isključivo kao izvođač radova (Komunalna klaonica, Osnovna škola za dječake u Gradskom parku/OŠ Gelsi).
Najveći dio opusa ostvario je u svega prvih desetak godina karijere, nakon čega se aktivno počeo baviti politikom, pritom djelomično zanemarujući struku. Jednim dijelom svog stvaralaštva svrstava se među tipične predstavnike srednjoeuropskog visokog historicizma, a drugim uz bok secesijskih protagonista u nas i u svijetu.
U sklopu izložbe bit će izdana istoimena dvojezična (hrvatsko-talijanska) monografija.
Projekt sufinanciraju: Grad Rijeka, Talijanska unija, Rijeka – Unione Italiana, Fiume i Jadranski Pomorski Servis, Rijeka.
Partner izložbe: Generalni konzulat Republike Italije u Rijeci

15.10.–23.11.2013.
IZLOŽBA FOTOGRAFIJA BRANKA KUKURINA
Autorica uzložbe: Sabrina Žigo

Izložba Branka Kukurina u nizu je izložbi iz fotografske zbirke kojima Muzej grada Rijeke od svoga osnutka 1994. godine prezentira ovu za Rijeku značajnu baštinsku temu. Izložba također iznova aktualizira Rijeku koja je, uz Zagreb, u drugoj polovici dvadesetoga stoljeća bila međunarodno značajan centar fotografije nekadašnje Jugoslavije, a njena fotografska tradicija kontinuira u djelatnosti suvremenih fotografa.
Branko Kukurin, rođen je u Kopru 1950. godine. Diplomirao je jugoslavenske književnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te na istom fakultetu stekao zvanje magistra književnosti. Fotografijom se bavi od ranih šezdesetih godina prošloga stoljeća, od samoga djetinjstva (1962. snima prvu fotografiju). Izlagao je na brojnim izložbama u zemlji i inozemstvu, član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeka, živi i radi u Kastvu.
Povod izložbe je autorova donacija fotografija Muzeju grada Rijeke, a predstavlja  valorizaciju njegovog različitog opusa od početka 1960.-ih do recentnih radova.
Iz Kukurinova odista obimnog opusa izdvaja se nekoliko tematskih krugova, zavičaj, prvenstveno Kastav - njegovi ljudi i krajolici, folklor, kazalište i književnost, socijalno-politička tematika i portret. Fotografije su nastale u širokom vremenskom rasponu od pedesetak godina i umnogome su autobiografske jer većina je sadržaja duboko obilježila autorov život ili odgovara njegovom senzibilitetu. Izložba stoga predstavlja presjek kroz osobnu prošlost, emotivnu i fotografsku, dajući istovremeno segmente prošlosti šire društvenog konteksta, afirmirajući lokalne identitete.  
Branko Kukurin fotografiranje temelji na neposrednom snimanju bez naknadnih intervencija, potpomažući se jedino filtrima, posebnu pažnju pridajući eksponiranju kadra. Odatle, primjerice, rezultiraju fotografije jakih svjetlosnih i kolorističkih kontrasta, krupno kadriranih detalja i sugestivnih karakternih portreta.

10.10. - 22.11.2013.
Francesco Drening, Talijansko-hrvatski kulturni dodiri u Rijeci 1900.–1950.
Autor Izložbe: Ervin Dubrović

Nakon više od petnaestak godina suradnje i želje da pokrenemo zajednički projekt kojim bismo zbližili Rijeku i Fiume, Muzej grada Rijeke i Societŕ di Studi Fiumani konačno zajednički priređuju izložbu o Francescu Drenigu. U okviru projekta, uz izložbu i katalog o njegovu fotografskom radu, pripremamo i monografiju o Drenigu i talijansko-hrvatskim kulturnim dodirima u Rijeci od 1900. do 1950. godine. Drenig je prava zajednička tema i prava prigoda za susret i iskreno, trezveno i odmjereno progovaranje o burnoj povijesti prve polovice dvadesetoga stoljeća, koja je u Rijeci ostavila dublji pečat nego u mnogim drugim gradovima. Iako slovensko-hrvatskog podrijetla, Drenig je snažnoga talijanskog uvjerenja, no ujedno pun optimizma i volje da zbližava obje kulture. O njemu je jedan sugrađanin i prijatelj slikovito rekao da nije bio most nego otok, jer je u svome nastojanju premošćivanja granica bio prilično osamljen. Upravo nam je stoga još važniji. Unatoč neveliku opusu, Drenig postaje simbol i središnja ličnost kulturnih odnosa između Hrvata i Talijana u Rijeci u prvoj polovici dvadesetoga stoljeća. Uzajamna suradnja na ovom projektu prava je prigoda za višestruko razvijanje i učvršćivanje međunacionalnih odnosa. Zadovoljstvo mi je izraziti najiskreniju zahvalnost dr. Amletu Ballariniju, predsjedniku Societŕ di Studi Fiumani iz Rima, na dugogodišnjoj podršci koju uvijek pruža našim istraživanjima riječke povijesti. Jednako tako, zahvaljujem dr. Marinu Micichu, direktoru Archivio-Museo Storico di Fiume u Rimu, na doista velikoj pomoći koju mi je pružio u istraživanju gra|e za ovu izložbu i za "Drenigovu knjigu". Iskreno zahvaljujem na suradnji i razumijevanju generalnom konzulu Italije u Hrvatskoj gospodinu Renatu Cianfaraniju koji je prvi pokrenuo Dane talijanske kulture u Rijeci i ojačao suradnju s našim muzejom, kao i Talijanskoj uniji te Zajednici Talijana Rijeke na podršci koju nam pružaju i ovom prigodom.
Ervin Dubrović.

24. listopada 2013. – 31. siječnja 2014.
GIOVANNI RUBINICH – arhitektonski opus

Autorica: Deborah Pustišek, prof.

Dani talijanske kulture i talijanskog jezika u Rijeci
Giovanni Rubinich (1876. – 1945.) - arhitekt, političar i mason - sin je lovranskog samoukog graditelja Andrea Rubinicha i otac arhitekta Giovannija mlađeg. Diplomirao je 1900. godine na Politehničkom fakultetu u Budimpešti. U Rijeci je osnovao projektnu i građevinsku firmu, a radio je i u Tehničkom gradskom uredu. Smatra se jednim od najvažnijih predstavnika riječkog secesijskog graditeljstva uz Emilija Ambrosinija.
Prvu narudžbu zaprimio je 1902. godine kada samostalno izvodi proširenje istočnog krila Osnovne škole za djevojčice (danas Sveučilišna knjižnica i Muzej moderne i suvremene umjetnosti). Autor je više od dvadeset stambenih i stambeno-poslovnih građevina (Braun-Birò, Verdijeva 19; Hauszner-Rosenthal, Laginjina 13; Sirius, Dežmanova 3) i gotovo jednakog broja projekata proširenja i adaptacija (Kovàcs, Tizianova 40; Steinmann, I. Zajca 2; Mateicich, Tizianova 4; Sanatorio Fiumano, I. Marinkovića 11). Potpisuje desetak rješenja za objekte industrijske namjene (uljara Hungaria, proširenje Tvornice parketa) i četiri za sportske klubove (zgrade veslačkih klubova Fiumani, Liburnia i Quarnero na lukobranu). U nekolicini je slučajeva bio angažiran isključivo kao izvođač radova (Komunalna klaonica, Osnovna škola za dječake u Gradskom parku/OŠ Gelsi).
Najveći dio opusa ostvario je u svega prvih desetak godina karijere, nakon čega se aktivno počeo baviti politikom, pritom djelomično zanemarujući struku. Jednim dijelom svog stvaralaštva svrstava se među tipične predstavnike srednjoeuropskog visokog historicizma, a drugim uz bok secesijskih protagonista u nas i u svijetu.
U sklopu izložbe bit će izdana istoimena dvojezična (hrvatsko-talijanska) monografija.
Projekt sufinanciraju: Grad Rijeka, Talijanska unija, Rijeka – Unione Italiana, Fiume i Jadranski Pomorski Servis, Rijeka.
Partner izložbe: Generalni konzulat Republike Italije u Rijeci

PAZIN - PARIZ
1943.-1947.

Autor izložbe: Mladen Grgurić

U rujnu ove godine navršava se sedamdeset godina od masovnog ustanka naroda Istre koji je u samo nekoliko dana
razoružao pripadnike talijanske vojske. Istovremeno s razoružanjem talijanskih garnizona, Istrani preuzimaju u svoje
ruke i vlast u Istri.
U proglasu Narodnooslobodilačkog odbora za Istru ISTARSKI NARODE od 13. rujna 1943., istaknuto je: Istra se
priključuje matici zemlji i proglašuje ujedinjenje sa ostalom našom hrvatskom braćom. Odluku o priključenju Istre, Rijeke,
Zadra i ostalih okupiranih krajeva Hrvatskoj donio je i ZAVNOH 20. rujna 1943. godine. Na Istarskom saboru u Pazinu
25. rujna 1943. izabran je Privremeni pokrajinski NOO za Istru koji pozdravlja čin od 13. rujna o odcjepljenju Istre od
Italije i pripojenju s Hrvatskom. Ukidaju se fašistički zakoni, a talijanskoj manjini u Istri proglašeno je pravo na upotrebu
svojeg jezika, svoje škole i svojeg tiska te pravo na slobodu kulturnog razvoja itd. Na Drugom zasjedanju AVNOJ-a u
Jajcu 30. studenoga 1943. donesena je Odluka kojom se potvrđuju odluke istarskog naroda i ZAVNOH-a.
Te dvije velike tekovine naroda Istre imaju svoje trajno značenje u povijesti Istre i povijesti Narodnooslobodilačkog
pokreta Hrvatske.Da bi se bolje razumjeli razlozi koji su doveli do potpisivanja Mirovnog ugovora između Italije i Jugoslavije 1947., treba se vratiti nekoliko desetaka godina unatrag, tj. do potpisivanja tajnoga Londonskog ugovora 26. travnja 1915.između Antante i Kraljevine Italije. Velika Britanija, Francuska i Rusija obećale su Italiji teritorijalne ustupke na račun Hrvatske i Slovenije, koje su tada bile sastavni dio Austro-Ugarske Monarhije, uz uvjet da napusti Centralne sile i
stupi u rat na strani sila Antante. Teritorijalni ustupci određeni Londonskim ugovorom bili su osnova za utvrđivanje
novih granica na Mirovnoj konferenciji u Versaillesu 1919. godine. Potpisivanjem bilateralnih ugovora o utvrđivanju
granice s Kraljevinom SHS u Rapallu 12. studenoga 1920., Kraljevina Italija je i pravno legalizirala odredbe Londonskog
ugovora iz 1915. i tako proširila granice na Južni Tirol, Goričku i Gradišku, Trst, Istru, kvarnerske otoke, sjevernu
Dalmaciju do Trogira i sjevernodalmatinske otoke.

od 24. 09. do 10. 09. 2013.
MEDALJE ISTRE I KVARNERA
Iz zbirke numizmatičara Marka Šarinića
Marko Šarinić, ugledni numizmatičar iz Zagreba u prigodi 7. međunarodnog numizmatičkog kongresa u Hrvatskoj, što se održava u Opatiji 27. i 28. rujna. Priređuje u Muzeju grada Rijeke izložbu medalja posvećenih istarskim i kvarnerskim temama. Riječ je o medaljama koje su kovane tijekom u širokom vremenskom rasponu od razdoblja renesanse pa da dvadesetoga stoljeća. Iako obilježavaju važne teme (Tvornicu torpeda Whitehead) i podsjećaju na slavne povijesne ličnosti – poput Julija Klovića -  mnoge su od ovih medalja široj javnosti posve nepoznate.

od 10. 09. do 05. 10. 2013
ROBERT HAMMERSTIEL
Iz likovne zbirke Muzeja Vojvodine, Novi Sad
Slavni austrijski slikar, koji je ove godine proslavio osamdeseti rođendan, rođen je u Vršcu u Vojvodini i zauvijek ostao vezan s rodnim krajem. I on pripada zajednici nekad brojnih, a danas gotovo posve iščezlih banatskih Nijemaca koji su svojom kulturom bitno obilježili široke prostore vojvođanske i rumunjske ravnice.
Hammerstiel je slikar koji se rado posvećuje svakidašnjim temama, urbanoj vrevi Beča i New Yorka. Pristup mu je vidno obilježen popaertističkom izražajnošću no u svojim se slikama često, rado i sa sjetom vraća zavičaju, rodnom Vršcu i najranijim danima djetinjstva u očevoj pekari. Velik opus slika i grafika Hammerstiel je donirao Muzeju Vojvodine.

16. 05. 2013. – 20.06. 2013.
HOMMAGE GIUSEPPEU VERDIJU

Izložba u povodu 200. godišnjice rođenja velikoga talijanskog skladatelja, u organizaciji Veleposlanstva Republike Italije u Zagrebu, Generalnog konzulata Republike Italije, Talijanske unije u Rijeci i Muzeja grada Rijeke
Muzej grada Rijeke ugostit će od 16. svibnja do 20. lipnja izložbu priređenu u čast Verdiju, koja prikazuje kostime, skice i plakate za izvedbe Verdijevih remek-djela prikazanih tijekom dvadesetoga stoljeća u Rimskoj operi (Teatro dell' Opera).
Na izložbi su zastupljene predstave koje su priredili umjetnici europske slave – Luchino Visconti, Franco Zeffirelli, Pierluigi Pizzi, Danilo Donati, Nicola Benois.
Izložbu će pratiti i video s najpoznatijim arijama Verdijeva repertoara u izvedbi Teatro dell' Opera, koji će najbolje upotpuniti hommage velikome maestru.

21. 05. 2013. – 21. 06. 2013.
ŽIDOVI U RIJECI I OPATIJI – od emancipacije do holokausta 1867. – 1945.
Autorica izložbe: Sanja Simper

Uoči fašističkih i nacističkih progona, židovska populacija u Kvarnerskoj pokrajini, koju je prema popisu od 22. kolovoza 1938. činilo nešto iznad 1.400 osoba, prebivala je u tadašnjoj Rijeci, Opatiji i Lovranu. Njezini su pripadnici potjecali većim dijelom od doseljenika iz Austro-Ugarske Monarhije, pretežno ugarskih Židova, te Židova iz zemalja srednje i istočne Europe. Uspješnoj društvenoj i ekonomskoj integraciji Židova pogodovalo je priznanje građanskih i političkih prava 1867. u Austro-Ugarskoj Monarhiji. Ona će se nastaviti ostvarivati i pod talijanskom upravom nakon Prvog svjetskog rata, sve do uvođenja fašističkih protužidovskih zakona 1938.
U Rijeci i Opatiji, uključenima u sastav novoosnovane talijanske administrativne oblasti Kvarnerska pokrajina (Provincia del Carnaro), svi segmenti fašističke protužidovske politike od početka su bili rigorozno provođeni. Internacija Židova u logorima i općinama, koja se kao ratna mjera provodila nakon ulaska Italije u Drugi svjetski rat od 1940. sve do 1943., također je radikalno provedena, s obzirom na nazočnost brojnih Židova apatrida i stranaca, među kojima i izbjeglica pred protužidovskim progonima iz Europe.
Progoni su u Rijeci i Opatiji prouzročili lišavanje Židova građanskih i političkih prava, društvenu i gospodarsku diskriminaciju, materijalno osiromašenje te potaknuli znatno iseljavanje. Kapitulacija Kraljevine Italije i njemačka okupacija sjevernih i središnjih dijelova zemlje u rujnu 1943., bili su pogubni za Židove koji su se zatekli na zaposjednutom području. U Rijeci i Opatiji, uključenima u rujnu 1943. u sastav njemačke Operativne zone Jadransko primorje, plan "konačnog rješenja židovskog pitanja" započeo se ostvarivati 25. studenog 1943., kada su bili blokirani, a zatim zaplijenjeni svi bankovni polozi riječkih i opatijskih Židova. Istovremeno je i osiguravajućim kućama zabranjeno vršenje bilo kakvih novčanih isplata u korist Židova. Uhićenja su, međutim, bila odgođena do početka 1944. godine. Nije poznat točan broj Židova koji su se tada još uvijek nalazili na području općina. U općini Rijeka, prva sporadična uhićenja Židova zabilježena su krajem siječnja 1944. godine. Tijekom veljače započela su i sistematična uhićenja, pri čemu je njemačkoj policiji poslužio popis Židova ustupljen u Riječkoj policijskoj upravi. Svi uhićeni potom su bili odvedeni u sjedište Ispostave Policije sigurnosti i službe sigurnosti u Sušaku gdje su tijekom višednevnog istražnog postupka, uz brutalno zlostavljanje, ispitivani o njihovom imovnom stanju i sakrivenim dragocjenostima. Sa Sušaka su bili otpremljeni u Trst i zatočeni u tršćansku Rižarnu, gdje su neki bili ubijeni, a pretežan dio stočnim vagonima otpremljen u logor Auschwitz. Tamo je većina odmah po dolasku, kao nesposobni za rad, izdvojena i usmrćena u plinskim komorama, manji je dio bio određen za rad, od kojih su neki preživjeli te dočekali oslobođenje 1945. godine. Istovremeno, njemačke policijske snage izvršile su pljačku pokretne imovine deportiranih i izbjeglih riječkih i opatijskih Židova.
Ukupan broj uhićenih i deportiranih riječkih i opatijskih Židova do danas nije konačan. Ukupno su iz područja Kvarnerske pokrajine u granicama do 1941., njemačke okupacijske vlasti uhitile i deportirale 300 osoba, od kojih se 273 nisu vratile.

07. 03. 2013. – 29.3.2013.
SLIJEP KROZ ŽIVOT, izložba fotografija Željka Jančića Zeca

Slijep kroz život je mulitmedijalni projekt koji se sastoji od izložbe, predstave i videofilma s naglaskom na performativnom fizičkom izričaju. Bavi se propitivanjem društvenih vrijednosti u današnjem tranzicijskom društvu. U nedostatku empatije i s poražavajućim padom moralnih vrijednosti i sveprisutnim pritiskom materijalizma, konzumerizma i karijerizma, pokrenuto je ispitivanje i pokazivanje što takav način života može donijeti kada suprotstavimo pojedinca naspram drugog pojedinca ili društva. Cilj ovog projekta je ukazati na stanje određenih manifestacija društvenosti koje su sve potisnutije ili u potpunosti izbrisane, a vrlo su važne za zdravo funkcioniranje društva. Namjera je posebno ukazati na zabrinjavajući nedostatak humanosti čime želimo potaknuti razmišljanje, akciju i reakciju gledatelja/okoline.

2012.

05. 12. 2012. – 01. 04. 2013.
SMOKVINA – riječka fotografska obitelj – Abdon, Miljenko, Ranko
Autorica izložbe: Sabrina Žigo
Od tridesetih godina 19. do prvih desetljeća 21. stoljeća teče kontinuiran fotografski rad obitelji Smokvina. Tek su malobrojne riječke fotografske obitelji u javnom, umjetničkom i društvenom životu grada ostavile tako znatan trag. Jedinstveni su i po dinamičnosti, širini zanimanja i ustrajnosti. I sami su predstavljali neku paradigmu koegzistencije, u generacijskom i stvaralačkom smislu, u pristupu i doživljavanju fotografije. Abdon ustaljen u polazištima međuratnih modernih shvaćanja i prikazivanju lijepe zbilje, Miljenko i Ranko obuzeti mogućnostima (nove) fotografske tehnike i kemije, skloni eksperimentu, obogaćeni iskustvom svijeta stečenim na višegodišnjim plovidbama. Putovanja su otvarala saznanja o protagonistima svjetske fotografije, osobito fotografijama Magnuma i bresonovki shvaćenoj fotografiji, o angažiranoj, socijalnoj tematici i reportažnom pristupu. Abdon, koji se sredinom 1930-ih opredijelio za kreativnu, umjetničku fotografiju, ostao je na liniji piktorijalizma i tehničke perfekcije slike. Od trojice, fotografiju je najšire zahvatio Miljenko, od izrazito autorske do znanstvene, primijenjene i komercijalne fotografije, pedagoškog, istraživačkog i publicističkog rada, na kraju i profesije. Najmlađi i najmanje poznat Ranko u mladosti se desetak godina intenzivno bavio fotografijom, a danas otkrivamo da je u smislu pomicanju konceptualnih granica fotografije najdalje otišao. U obitelji Smokvina s fotografijom se živjelo svakodnevno, katkad i danonoćno, entuzijastički i tolerantno, uz podršku i fotografske doprinose i ženskog dijela obitelji – supruge (i majke) Marije i kćeri (i sestre) Maje. Kratkotrajnu fotografsku epizodu imao je i Abdonov brat Walter koji je sudjelovao na nekoliko izložaba uoči i neposredno nakon Drugoga svjetskog rata.U cjelovitoj slici i bilježenju povijesti riječke fotografije, Abdon, Miljenko i Ranko Smokvina nisu samo pojedinačni akteri već su zanimljivi i u kontekstu obitelji. Njihova priča zahvaća brojne aspekte riječke društvene i kulturne, urbane povijesti, javnoga života, mode, trendova, ukusa, krugova i sudionika koji su obilježili gradski život dvadesetoga stoljeća, poput Igora Emilija, Borisa Vižintina, Danila Klena, Vande Ekl ili Branka Fučića, ne samo onaj fotografski, počevši od sušačkoga fotografskog jezgra 30-ih godina do danas.
Zahvaljujemo obitelji Smokvina na izdašnoj donaciji njihovih radova, kojom je obogaćena naša zbirka i bitno upotpunjena slika o povijesti riječke fotografije.

29.11.2012. – 27. 08. 2013.
OBLICI VREMENA – Izložba kućnih satova iz zbirke Muzeja grada Rijeke
Autorica izložbe: dr. sc. Vesna Lovrić Plantić

Zbirka satova Muzeja grada Rijeke sustavno je prikupljana i osmišljavana u namjeri da se pojedinim primjercima satova prikaže razvoj od prve polovice devetnaestog do sredine dvadesetog stoljeća.
Trgovački i poslovni duh moderne Rijeke ne očitava se samo u geslu "vrijeme je novac", nego prije svega u bitnim trgovačkim i kulturnim tokovima koji se mogu pratiti i "osluškivanjem" pojedinih satova. S ubrzavanjem životnog ritma satovi postaju nužan instrument, no također su i dragocjen ukras. Znalcima satovi nude i mogućnost utvrđivanja oscilacija ukusa, kao i praćenje trgovačkih i društvenih tokova, ustanovljavanje glavnih središta proizvodnje, te uočavanje odnosa domaćeg "tržišta" prema vodećim centrima.
Početkom 19. stoljeća bilo je i riječkih urara, vrhunskih majstora koji su se iskazali vlastitom proizvodnjom i visokim umijećem, no njihovi su satovi danas iznimno rijetki.
Zbirka kućnih satova Muzeja grada Rijeke sastoji se mahom od stolnih, kaminskih, zidnih i podnih satova različitog tipa i različitih provenijencija, a najviše ih je srednjoeuropskog podrijetla (Beč, Austrija), no ima i podosta primjeraka francuskih satova te poneki američki sat, koji su svojedobno također pristizali u Primorje i na riječko područje.
Zbirka od tridesetak satova nevelika je, ali pomno zaokružena te predstavlja širok niz tipova satova od bidermajera, historicizma, secesije i art decoa, s područja Kvarnera i Hrvatske, koji su u našim krajevima bili u upotrebi od početka devetnaestog do sredine dvadesetog stoljeća. Zbirka pruža mjerodavan uvid u naročite aspekte kulturne i društvene povijesti, te nas uvlači u uzbudljiv svijet "mikroorganizama", koji fascinira složenošću mehanizama, ljepotom izrade i visokim ukusom.

30.10. - 26.11. 2012.
IGOR EMILI- FOTOGRAFIJE
(1952.-1962.)

Autorica izložbe: Sabrina Žigo

Među riječkim fotografima iz 1950-ih, kada u Rijeci djeluju Abdon Smokvina, Fernando Soprano, Viktor Hreljanović i počinje s fotografskim radom Ervin Debeuc, Igor Emili jedno je od najznačajnijih imena. Profesija društveno i javno angažiranog arhitekta i urbanista kao da je s vremenom potisnula činjenicu da je Emili bio aktivan i značajan fotograf te je sačuvano malo njegovih fotografija - autorskih povećanja. U ostavštini koju je obitelj u srpnju 2012. donirala Muzeju grada Rijeke, našli su se tada isključivo negativi, ukupno 1130 od kojih većina (1120) srednjeg 6 x 6 cm, a preostali malog (lajka) formata 24 x 36 mm. U potrazi za Emilijevim fotografijama u Rijeci i Zagrebu uspjeli smo ih pronaći 28, osam u zbirci Fotokluba Rijeka i dvadeset u vlasništvu obitelji. Kako Emilijev fotografski opus dosada nije bio cjelovito predstavljen, prigodom priređivanja izložbe odlučili smo se za izradu suvremenih analognih povećanja koja na izložbi zaokružuju pogled na ovaj segment njegova kreativnog stvaranja.
Mediteranac i Fijuman, Igor Emili bio je inteligentan i strastven, kompetitivan ponajviše sam sa sobom, razvijena osjećaja za vrijednosti naslijeđa u spoju s vizualnim likovnim senzibilitetom i tehničkom podlogom arhitekta. Kao što se zaboravlja njegova uloga urbanista i arhitekta, danas ga se još manje poznaje kao fotografa. Na tragu njegovih nastojanja učvršćujemo ga u baštini kao neizostavan dio povijesti riječke fotografije.

23.10 - 23.11.2012.
USPOMENE NA ZAGREB
fotografije iz fotografskih albuma XIX. stoljeća / iz fundusa Muzeja grada Zagreba

05.10. - 20.10.2012.
AKTUALNA RIJEČKA FOTOGRAFIJA
Autor izložbe: Borislav Božić
Na izložbi sudjeluje preko stotinu riječkih autora. Cilj ovog projekta je da se predstavi cjeloviti fotografski rad koji je prisutan „sad i  ovdje“ u Rijeci. Poveznice su ovovremenost i grad Rijeka. Ne Rijeka kao tema, već Rijeka kao mjesto boravka i djelovanja autora. U ovom društvu autora nalaze  se članovi HDLU-a Rijeka, studenti Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci koji u svom nastavnom programu imaju fotografiju, članovi hobističkih udruga: Fotoklub Studentskog centra, Fotosekcija KUD-a Baklje, Fotoskupina KPD-a Bazovica, Fotoklub Color,  Fotoklub Rijeka,  Fotodružina Učeničkog doma Kvarner te autori koji ne pripadaju ili nisu sebe pridružili niti jednoj od ovih skupina, a svojim radom i te kako su prisutni u ovom vremenu i prostoru.
» više o izložbi

28.06.2012. - 05.09.2012.
Emigration from Central Europe to America 1880.-1914.

Ellis Island Immigration Museum, New York
» pogledajte online izložbu

18.06.2012. - 15.09.2012.
RIJEČKA LUKA
povijest - izgradnja - promet

Izložbom Riječka luka (Povijest, izgradnja, promet) Muzej grada Rijeka je dokumentima, grafikonima, planovima, likovnim djelima, fotografijama, predmetima iz luke te uzorcima robe koja se najčešće uvozila - izvozila, prikazao povijesni razvoj riječke luke od vremena kada je bila prirodna luka u ušću Rječine do moderno izgrađene luke s putničkom obalom, operativnim pristaništima te posebnim lukama za određene vrste tereta.
» pogledajte online izložbu

17.04. 2012. - 10.05. 2012.
MILENA PAVLOVIĆ BARILLI
gostujuća izložba Fondacije Milenin dom
na inicijativu SKD " Prosvjeta" Pododbor Rijeka i Zajednice Italijana u
Rijeci

Autor izložbe: Jelica Milojković, muzejski savjetnik

Izložbom Milene Pavlović Barilli, koja je dio multidisciplinarnog projekta
posvećenog imenu i djelu jedne od najznačajnijih predstavnica
postnadrealizma u Srbiji i Jugoslaviji u prvoj polovici XX. stoljeća,
predstavljen je jedan izuzetno značajan dio nacionalne kulturne baštine koja
čini integralni dio europske i svjetske kulture i umjetnosti.

Izložba se sastoji od više sekcija. Prva je posvećena Mileninoj biografiji
koju smo predstavili arhivskom građom, fotografijama, osobnim predmetima te
materijalom posvećenom njezinim roditeljima. Druga sekcija obuhvaća dva rada
iz ranog, školsko-realističkog perioda: Autoportret s bijelom beretkom iz
1929. i Portret majke iz 1931., izrađenim u tehnici pastela, kojima smo
željeli naglasiti slikaričinu korektnost u postavci kompozicije,
savladavanju likovne tehnike i materijalizaciji koja je već u ovim ranim
djelima dostigla pravu virtuoznost. Treća sekcija odnosi se na autoričin
postnadrealistički period koji obuhvaća djela nastala u periodu od 1932. do
1937. godine. Četvrta sekcija je zastupljena reprezentativnim djelima iz
"američkog" perioda, a peta se odnosi na primijenjeno-umjetničku oblast
slikaričina stvaralaštva. Ovoj grani umjetnosti Milena je posvetila brojne
kreacije koje kronološki pripadaju najprije samom početku (1924. - 1930.), a
potom i posljednjim godinama njenog stvaralaštva (1939. - 1944.). Prve modne
kreacije - nastale u godinama školovanja u Beogradu i Münchenu (1926. -
1928.) nisu imale komercijalna obilježja, već su realizirane na zadate teme
u okviru nastavnog programa. Komercijalnom dizajnu Pavlović Barilli se
posvetila tek mnogo godina kasnije u New Yorku, kada je, usporedo s radom na
"čistoj" umjetnosti, ostvarila i veoma uspješnu suradnju s mnogim modnim
žurnalima i časopisima za unutrašnju i vanjsku dekoraciju.

6.3. – 10.4.2012.
RATNA PROPAGANDA U VOJVODINI 1941.-1945.

Ova izložba autorice Kristine Meneši, kustosice Muzeja Vojvodine iz Novog Sada, posredstvom brojnih predmeta iz nekolicine zbirki Odjeljenja za suvremenu povijest Muzeja Vojvodine, kao i predmeta iz drugih muzeja: Muzeja Srijema iz Srijemske Mitrovice, Gradskog muzeja Subotice, Narodnog muzeja Zrenjanina, Židovskog povijesnog muzeja iz Beograda, posjetioce upoznaje s propagandnim utjecajima kojima su bili izloženi Vojvođani u vrijeme Drugog svjetskog rata u Bačkoj, Banatu i Srijemu.
Kada je u travnju 1941. godine Vojvodina raskomadana na tri dijela, Srijem je pripao Nezavisnoj državi Hrvatskoj, a Banat je formalno ušao u sastav kvislinške Srbije mada je stvarna moć bila u rukama Vojno-upravnog organa njemačkog zapovijednog generala u Srbiji. Bačka i Baranja ušle su u sastav Mađarske te su na taj način uspostavljena tri različita okupacijska sistema. U skladu s tim, eksponati na izložbi upravo su prema svojoj provenijenciji grupirani u sljedeće cjeline: propaganda Narodnooslobodilačkog pokreta, nacistička propaganda, propaganda NDH, kolaboracionistički tisak i mađarska okupacijska propaganda. Veliki broj ilustriranih okupacijskih plakata prisutnih na izložbi, Muzej Vojvodine prvi je put predstavio publici upravo ovom izložbom.

2011.

6.12.2011. – 25.2.2012.
LUMS – LIKOVNOM UMJETNOŠĆU MIJENJAMO SVIJET

Gostujuća izložba- županijska likovna godišnja manifestacija kojom se predstavljaju iznimna postignuća najboljih iz likovne kulture i likovne umjetnosti. Ove godine tema je bila igra.

2.12. 2011. – 25.2.2012.
RIJEKA U MAĐARSKOM SJEĆANJU

Na gostujućoj izložbi Rijeka u mađarskom sjećanju predstavljeni su razni predmeti vezani uz Rijeku (fotografije, razglednice, karte, ukrasni albumi, lepeze, novac, knjige) iz donacije Csabe Skultétyja Nacionalnoj knjižnici Széchényi.
Grad Rijeka ne zauzima samo poseban položaj u srednjoj Europi, već i u mađarskoj pravnoj i kulturnoj povijesti. Pojačano zanimanje Mađara za Rijeku počinje 1775., nakon odluke carice Marije Terezije i cara Josipa II. da Rijeku dodijele Ugarskoj. Grad je upravo s uspostavom Gubernija pod mađarskom upravom (1776.) počeo gospodarski napredovati. Rijeka se tada razvila u moderan trgovački i industrijski grad, uvrstila se među desetak najvećih europskih luka te postala kozmopolitsko čvorište u kojem se govore brojni jezici i susreću različite kulture. Jedan se francuski putopisac u to vrijeme osobno osvjedočio da je Rijeka, kako je rekao, „mađarski grad u kojem žive Hrvati koji govore – talijanski!“

9.-29. 11. 2011.
ĐOKO MILEKIĆ: FOTOGRAFIJA IZ FUNDUSA

Izložba Đoke Milekića u seriji Iz fundusa predstavlja fotografije koje je autor prvotno ostavio KUD-u Baklje INA Rijeka koji ih potom 2011. daruje Muzeju grada Rijeke.
Za ovu je izložbu od šezdeset četiri pridošlih crno-bijelih fotografija odabrano dvadeset i šest koje ga prikazuju kao vrsnog fotografa, iako sve ne ulaze u najbolji autorski izbor. Nadasve su važne kao fotografova ostavština koja je pripala Rijeci jer većinu je slika odnijela obitelj odselivši se iz Hrvatske nakon njegove smrti. Fotografije najvećim dijelom datiraju iz 1970-ih, iz vremena zamašne infrastrukturne, stambene i javne izgradnje te konačnog usvajanja generalnog urbanističkoga plana (1974.), što je stubokom preobrazilo Rijeku i neboderima obilježilo njezinu panoramsku vizuru.

2. -  26. 11. 2011
SVJETLOST GLAGOLJICE

Izložba pisma glagoljice u tehnici staklene fuzije.Vođeni idejom da su slova neprocjenjivo blago – u slučaju glagoljice staro više od tisuću godina – bračni par Rogić se okrenuo istraživanju u staklu, sa željom da pokažu glagoljska slova iz različitih kutova: utisnuta u staklo, nanesena na staklo i obrađena različitim tehnikama pečenja, u konačnici ih postavljajući na instalacije i uporabne predmete.
Kao prisjećanje na nekadašnje osnovnoškolske slovarice – kutije s mnoštvom papirnatih slova pomoću kojih su djeca nekada slagala prve riječi i rečenice – nastala je, primjerice, kutija s glagoljskim slovima – 33 pločice od posebnog američkog stakla na kojima su „zapečena“ trodimenzionalna slova, tako da ih se može i opipati (po uzoru na Braillevo pismo).

20. 09. – 27. 10. 2011.
STO GODINA FOTOKLUBA SPLIT
Otvorenje izložbe 20.9. u 19.30 sati
U programu fotografske manifestacije PHOTORI Fotoklub Rijeka  organizira  gostovanje Retrospektivne izložbe Fotokluba Split u Muzeju grada Rijeke.

15. 09. – 29. 10. 2011.
Emilio Ambrosini - arhitektonska ostvarenja u Rijeci i Opatiji 1884. - 1912.
Otvorenje izložbe 15.9. u 20 sati
Autorica kataloga i izložbe: Deborah Pustišek
Dizajnerica kataloga i izložbe: Vesna Rožman

Izložbom i monografijom bit će predstavljeno cjelokupno poznato stvaralaštvo ovog najznačajnijeg riječkog secesijskog arhitekta u periodu od njegova dolaska u grad na Rječini 1884. pa do kraja života, odnosno 1912. godine.
Nakon studija u Grazu Ambrosini je stvarao u duhu srednjoeuropskog visokog historicizma. Zbog ispolitizirane kritike javnosti, naručiteljevih zahtjeva, a možda i nostalgije za stilom koji je obilježio njegovo školovanje do kraja je karijere zadržao historicističko oblikovanje fasada i artikulacije unutarnjeg prostora, istovremeno prateći i umjetnička zbivanja u Beču. Odande su početkom 20. stoljeća počeli pristizati impulsi modernog znanstvenog urbanizma koji su ga naveli na projektiranje objekata sveobuhvatnih secesijskih obilježja (kuće Schittar, Fabich itd.). S obzirom da se secesija u nas uglavnom realizirala kroz pročelnu plastiku od neprocjenjive su nam važnosti Ambrosinijeva pročelja ukrašena figurativnom i geometrijskom dekoracijom klasične profinjenosti.
Nemilosrdni zakoni tržišta primorali su ga na povratak nasljedstvu stilova prošlosti, no i u takvim ostvarenjima razvidno je njegovo zrelo poimanje arhitekture.
U sklopu izložbe bit će izdana i monografija Emilio Ambrosini na hrvatskom i talijanskom jeziku. Izložba će biti otvorena 15. rujna u 19 sati i moći će se pogledati do 29. listopada 2011. U istom razdoblju u Muzeju će se organizirati edukativno-kreativne radionice za djecu i mlade. Radovi polaznika bit će izloženi na zajedničkoj izložbi radova.
» više informacija o izložbi
» pogledajte online izložbu
» radionica Grad i mi Edukativno-kreativna radionica u sklopu izložbe Emilio Ambrosini

14. 6. -  30. 9. 2011.
ERVIN DEBEUC:  FOTOGRAFIJE IZ FUNDUSA MUZEJA GRADA RIJEKE
otvorenje izložbe 14.6.  u 18.30 h

Izravan povod izložbe Ervina Debeuca autorova je donacija iz 2010. kojom je Muzeju grada Rijeke darovao sedamdeset svojih fotografija datiranih od 1955. do 1962. godine. Nepuno desetljeće od sredine 1950-ih do početka 1960-ih najplodnije je fotografsko razdoblje u kojem se pretežno bavi crno-bijelom fotografijom i kada u mladoj dobi snima fotografije potpune medijske dorečenosti, tehničke i sadržajne.
Karijeru amatera fotografa Debeuc je započeo poslijeratnih godina unutar klupskoga života pa je, poput drugih, zanatsku vještinu učio od generacije riječkih fotografa stasalih u međuratnom dobu, prije svih Fernanda Soprana, potom Hinka Emilija, Abdona Smokvine. Klupski je kolektivizam u duhu ondašnjega vremena u velikoj mjeri bio intencionalan, a istinski će se individualizam u riječkoj fotografiji afirmirati tek početkom 1970-ih. No nije bila riječ samo o prijenosu i usvajanju métiera, već, u poratnom vremenu, o praktičnim i pragmatičnim razlozima, ponajprije o korištenju i nabavi fotoaparata i druge fotografske opreme. Većini su ondašnjih amaterskih fotografa bili nedostupni, a i sami su ih fotoklubovi nerijetko nabavljali dovitljivošću i entuzijazmom ("Soprano nam je svima nabavljao fotoaparate, najviše otkupljujući ih od stranaca koji su dolazili u Jugu", E. Debeuc).
» pogledajte online izložbu

16. 3. - 14. 5. 2011.
Izložba
Stanislav Belička: Dekadencija torpeda

Prije trideset i tri godine Stanislav Belička je nakratko radio u „Torpedu“ i bio je zadivljen tehnologijom i uzornom organizacijom tvornice koja je tada proizvodila traktore i dizelske motore. Iako se već u to doba intenzivno bavio fotografijom nije se osjetio ponukanim snimiti prizore koji su mu izgledali toliko impresivno.
Nakon podosta minulih godina, koje su za njega značile i bitne životne promjene, ponovno se zatekao na istom mjestu. Prije dvije godine opet je ušao u hale tvornice „Torpedo“ i zaprepastio se onim što je vidio. Šok je za njega bio velik jer već dva desetljeća izbiva iz Rijeke i radi u Njemačkoj, također u velikoj tvornici strojeva. Propast „Torpeda“ dojmila ga se mnogo više negoli što dira nas koji već godinama ustrajno pratimo propast cjelokupne riječke industrije.
Budući da je po osnovnoj struci i sam precizni mehaničar, zapravo, inventivni suradnik na prototipovima novih strojeva, kao što je prije stotinu i pedeset godina Annibale Plöch bio najvažniji suradnik Robertu Whiteheadu na konstrukciji torpeda, i u fotografiji mu je jedna od najvažnijih tema svijet tehnologije. Započeo je snimajući lijepe oblike automobila – oldtajmera i drugih visokotehnologiziranih ugođaja Njemačke, a nastavio, zapravo oduševio se, svojevrsnom misijom da sustavno snimi preostale tragove riječke industrije.
„Torpedo“ je prvi na listi. Slike pustih pogona, raznovrsnih ostataka rijetkih strojeva koji strše u sveopćoj pustoši, nisu uperene protiv nikoga. Za prozivanje i prigovaranje ionako je prekasno. Belička je naprosto nepretencioznom manirom "preciznog mehaničara" i izvrsnog poznavatelja digitalne fotografije prionuo snimanju lijepih slika propalog svijeta, koje su ujedno izuzetno upečatljiv dokument o stanju naše baštine.

Ervin Dubrović

» više o izložbi

11. 1. 2011 - 25. 1. 2011.
Panorame obale u doba Riegera i danas

Autor: Vlatko Ignatoski
Otvorenje izložbe u Muzeju grada Rijeke 11.siječnja 2011. u 19 sati

Izložbu organizira Udruga "Obala naših unuka" s namjerom prikazivanja obale kako ju je vidio Giuseppe Rieger sredinom 19. stoljeća i kako ona izgleda danas, snimljena iz brodice u HD tehnici.

Izložba traje do 25. siječnja 2011.

Vlatko Ignatoski, predsjednik Udruge

2010.

26. 11. 2010. - 7. 9. 2011.
RIJEČKI TORPEDO - prvi na svijetu

Gotovo je nevjerojatno da je nakon prestanka proizvodnje torpeda sredinom 1960.-ih, nakon punih stotinu godina slavne i burne povijesti, Rijeka ostala bez ijednog primjerka torpeda. U to su vrijeme odneseni čak i dragocjeni muzejski primjerci iz kućnog muzeja Torpeda, za koje tvornica iz nekog nepoznatog razloga više nije bila zainteresirana.
Isto je tako gotovo nevjerojatno da se, nakon više od dvadesetak godina potpune nezainteresiranosti, krajem devedesetih naglo razvilo zanimanje za riječku staru slavu. Istina, već je početkom devedesetih, 1993., naporom rijetkih entuzijasta i izvaninstitucijskih snaga organizirana izložba, za koju su naši torpedi morali biti dovezeni iz Splita, no tada je još tema torpeda u riječkom kulturnom i muzejskom kontekstu bila posve preuranjena.
Kada se 1997. konačno, nakon više od trideset godina, vratio kući prvi riječki torpedo i osvanuo u dvorištu Pomorskog fakulteta, još se uvijek činilo da zapravo ne znamo što bismo s njime, da ne znamo gdje bi ga bilo najpoštenije udomiti i koji bi bio najbolji način da ga se javno izloži.
Uskoro je, srećom, osnovana udruga Pro torpedo, koja je žilavom ustrajnošću počela ukazivati na dotad posve nezapaženu industrijsku baštinu, što ju se uobičajilo zvati arheologijom, da bi se ukazalo na alarmantno stanje i na nevelike krhotine koje nam preostaju iza još donedavnog industrijskog razdoblja najnovije povijesti. Konačno se u našem kulturnom okruženju počela stvarati svijest o baštini koja svakodnevno nestaje, koja nam izmiče pred očima, a gotovo smo nemoćni ili previše tromi i nepoduzetni u njezinu spašavanju. Znanstveni skupovi, predavanja i okrugli stolovi koji su uslijedili neočekivanim ritmom i ustrajnošću, ubrzali su promjenu raspoloženja i potakli opću zabrinutost i volju za spašavanje preostalih tragova industrijske baštine.
Kada se 2007. u sretnim okolnostima grupica entuzijasta, «torpedista», okupila oko Muzeja grada Rijeke prilike su već bile posve dozrele pa je, u posljednji čas prije konačnog nestanka, u Muzej počela pristizati građa od posebne važnosti za uvid u visoke domete tehnike i industrije u Rijeci od kraja devetnaestog do sredine dvadesetog stoljeća. Dvojbe i nedoumice što ih oko očuvanja preostalih pogona i postrojenja posljednjih godina imamo i mi muzealci i konzervatori i urbanisti i gradski oci potvrđuju ozbiljnost kojom smo prionuli zbrinjavanju industrijske baštine.Nastojanja da se spasi sve što vrijedi u odavna utihnulim i ispražnjenim pogonima Torpeda, Tvornice papira, Rikarda Benčića i drugim, još živućim tvorničkim pogonima i postrojenjima, svjedoče da konačno razumijemo važnost čuvanja industrijske baštine za budućnost.
Ova je izložba prvi konkretan korak prema muzejskoj zbirci – muzeju industrijske baštine, gospodarstva i prometa, kojega bismo simbolički mogli zvati upravo imenom torpeda, vrhunskog i najsloženijeg dometa riječkih izumitelja, tehničara i industrijalaca.
Naš je pristup otpočetka bio zasnovan na očaranosti dostignućima razdoblja tehnike i na činjenici da se taj osobit uspon događao upravo u Rijeci, koja je sklopom okolnosti krajem devetnaestog i početkom dvadesetog stoljeća doživjela svjetski uspon, što ga više nije lako ponoviti. Upravo su u tvornici torpeda uvedene brojne tehničke inovacije, izumljene i prvi put iskušane brojne naprave i instrumenti. Nije ništa manje zadivljujuća ni spoznaja da su riječki znanstvenici upravo u Whiteheadovoj tvornici izvodili rana akustička istraživanja i ovdje dokazali proboj zvučnog zida te provodili najranija istraživanja na području dinamike plinova.
Istraživanje, prikupljanje građe i razumijevanje pojedinih davno zaboravljenih tehničkih naprava ne bi bilo moguće bez oduševljenih «torpedista», koji su predmete pomno pregledali, uredili ih i omogućili nam da ih na najbolji mogući način pripremimo za izložbu.
Isto su tako omogućili i da ih protumačimo i objasnimo njihov razvoj i funkcioniranje. Izložba i katalog nisu prije svega namijenjeni stručnjacima nego svim zainteresiranima, kojima želimo objasniti način rada i razvoj pojedinih sprava koje je Whitehead, zajedno sa svojim stručnjacima, desetljećima razvijao, kao što su ih unapređivali i njihovi nasljednici.
Izložba također ne bi bila moguća bez Hrvatske vojske i Hrvatske ratne mornarice, koje su nam spremno ustupile građu za našu muzejsku zbirku, kao ni bez Hrvatske policije i djelatnika Ministarstva unutarnjih poslova koji su diljem jadranske obale izvlačili iz mora pojedina torpeda i ustupili ih Muzeju.
Zahvaljujem brojnim suradnicima koji su nestrpljivo iščekivali ugledati predmete što smo ih prikupili u posljednje tri godine i iskreno se nadam da smo ispunili njihova očekivanja, kao i očekivanja svih onih koji se ustrajno zanimaju za baštinu koju upravo prikazujemo.
» pogledajte online izložbu
» Priča o torpedu edukativno-likovna radionica

26. 10. 2010. - 13. 11. 2010.
BOŽIĆ I ŽORŽ U RIMU
Autori: Borislav Božić i Istog Duško Žorž
Otvorenje izložbe: 26. listopada 2010. u 19 sati, Muzej grada Rijeke
Izložba traje do 13. studenoga 2010.
Nakon Božića i Žorža u Parizu slijedi nastavak: Žorž i Božić u Rimu. Višestruki diptih. Dvojna izložba pretvara se u dvije dvojne izložbe. Radi se o spontanom, "bestrzajnom" rastu prvotne ideje, koja nije unaprijed planirana, nego se autorima nametnula tijekom trajanja pariške izložbe.

6. 10. 2010. - 23. 10. 2010.
BOŽIĆ I ŽORŽ U PARIZU
Autori: Borislav Božić i Istog Duško Žorž
Otvorenje izložbe: 6. listopada 2010. u 19 sati, Muzej grada Rijeke
Izložba traje do 23. listopada 2010.
Dva riječka fotografa u Parizu zatiču se u gotovo nehotičnoj utakmici. Gledaju i snimaju, obojica svjesni da istovremeno snima i onaj drugi, koji mu postaje gotovo nesvjesni – protivnik.
Obojica obilaze ista, posve očekivana mjesta. Unatoč težnji za izvornim viđenjem ne streme namjernom izokretanju slike Pariza i pronalaženju nekih skrivenih i neviđenih zakutaka. Takve traže oni koji Pariz već dobro poznaju. Božić i Žorž idu redom, gledaju i snimaju najvažnija turistička odredišta - Eiffelov toranj, Louvre, Champs Elyses, Arc de Triomphe, slikoviti izlozi, pariški krovovi…
Zajednička fascinacija ne isključuje osobni pristup i osobit rezultat. Ovdje nema grča i prisile, nego ponajprije ima radoznalosti, potrebe za uočavanjem, upijanjem - memoriziranjem. Spontano su se razvili i različiti pristupi.

16. 9. 2010. - 26. 9. 2010.
TYPOS
Projekt-izložba
Autorice: Sandy Uran, Izabela Peculić i Anamarija Reljac
Tri prijateljice, tri riječke umjetnice zaokupile su se zanimljivom idejom, da naprave muški torzo od različitih namirnica, začina i hrane. Motiv je - krnji muškarac – koji zapravo nije muškarac nego predmet. Torzo nikad nije stvaran, nego je kip ili reljef muškoga tijela, a odluka da se igraju na temu limitirane muškosti i da tijelo bude sazdano od hrane priziva višeslojnost komunikacije.
Tijelo kao konzumni proizvod, kao slatkiš i kao prolazan objekt.
I naziv, Typos, kojim su nazvale izložbu, više govori o ironiji i igri negoli o razbuđenom erosu. Typos je lik, slika; možemo pomišljati i na svakodnevni žargon, no njihov Typos, tip, nikako nije mačistički simbol nego distancirana i decentna ženska umjetnička igra.
Riječ je o ženskoj samosvijesti koja se ne trudi ugoditi muškom egu!
Sandy Uran svoj torzo radi od čokolade i to u dvije verzije – kao kip i kao reljef. Sama kaže da čokolada predstavlja slatku stranu života, navodi na pomisao o životnoj radosti i podsjeća na tvrdnju da umjetnost prolazi kroz nepce!
Izabela Peculić izlaže torzo od krušnih mrvica. Ona svoj torzo doživljava kao krojni arak. Iscrtanost, isprekidana linija koja obrubljuje njezin torzo priziva "promišljanje torza kroz žensku viziju cjelovitosti…", kruh još k tome podsjeća na nešto primarno i egzistencijalno.
Anamarija Reljac, pak, svoje "typose" radi od brašna i crvenog papra, sipanjem praha na suhu i glatku površinu. Anamarija je izradila i fotografije torza koji su u međuvremenu nestalih torza… I njen je torzo krhak i prolazan – dovoljno je puhnuti, da bi ga se otpuhalo!
Izložba triju autorica ujedno je i svojevrstan hommage nepostojanosti, prolaznosti i krhkosti. Većina će izložaka nestati nakon nekoliko dana; neki će biti pometeni, a neki – pojedeni!

15. 9. 2010. - 6. 11. 2010
U ŠKOLSKOJ KLUPI: Uvod u riječko školstvo
Autori izložbe i radionice: Jelena Dunato i Mirna Kutleša
Izložba i edukativna radionica U školskoj klupi prilagođena je djeci i provest će ih kroz posljednjih 400 godina osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja u Rijeci. No namjera nam nije potanko prikazati povijest školstva u našim krajevima, već približiti djeci školu kakva je nekad bila i pomoći im da sagledaju stoljetni kontinuitet obrazovnog sustava u koji su sada i sami uključeni.

30. 06. 2010. - 31. 08. 2010.
RIJEČKI FOTOGRAFI 1950. - 1980.
iz fotografske zbirke Muzej grada Rijeke
» više o izložbi

18. 05. - 15. 09. 2010.
OSVJEŽI SJEĆANJE U MUZEJU GRADA RIJEKE
Akvizicije 2006. - 2010. – zbirke, predmeti, umjetnička djela
Izložba „Akvizicije“ koju priređujemo već četvrti put, iznosi rezultate sustavnog prikupljanja građe u posljednjem četverogodišnjem razdoblju Muzeja grada Rijeke, u kojem je u naše zbirke iznova pristiglo mnoštvo zanimljivih predmeta.
» pogledajte online izložbu

20. 04. - 15. 05. 2010.
PREŽIVJELI

Multimedijska izložba
Autorice: Mirela Caput i Ines Grgurina
Otvorenje izložbe: 20.4. u 19 sati
Izložba traje do 15.5. 2010.

Izložba se priređuje povodom dana oslobođenja Sušaka i Rijeke 3.svibnja 1945. Zamišljena je kao prezentacija iskustava ljudi iz Primorsko-goranske županije koji su preživjeli razne radne i koncentracijske logore. Njihove sudbine bit će prikazane na fotografijama, originalnim dokumentima i dva polusatna dokumentarna filma.
Izložba je realizirana u suradnji s: "Liburnija-fimom", UABA grada Rijeke, Muzejom grada Rijeke i Prvom riječkoh hrvatskom gimnazijom.

08. 04. 2010.
KONSTRUKCIJE

Autor: Egon Hreljanović
Otvorenje izložbe: četvrtak, 8. travnja 2010. u 19 sati

4. – 24. 02. 2010.
OSVALD BEZES: SCULPTURED LAMPS
Otvorenje izložbe: 4. veljače u 20 sati

Lampe Osvalda Bezesa, alias Vlatka Bogovića, istodobno odražavaju poznavanje tehnologije materijala i autorsku kreativnost, funkcionalnost i estetiziranu dekorativnost. Izrađene od slojevitih drvenih ploča asociraju oblik ženskog tijela ili njegovim pojednostavljenjem dobivaju apstraktni oblik. Naglašenih vertikala, toplih boja sa svjetlom na vrhu oplemenjuju prostor doprinoseći njegovom ambijentalnom ugođaju. Odmakom od doslovnosti namjenskog predmeta povezuju izvedbenu vještinu i unikatatnost, unoseći dah tradicije u suvremene interijere.  

29. 01. 2010. - 27. 02. 2010.
IZLOŽBA DRAGO mi je, GERVAIS!
I NOĆ MUZEJA 29. 01. 2010. U MUZEJU GRADA RIJEKE

Muzej grada Rijeke obilježit će Noć muzeja 29. siječnja otvorenjem izložbe 
DRAGO mi je, GERVAIS! u 21 sat.
Program će biti upotpunjen glazbenim nastupima i projekcijama filmova, a ulaz je na sva događanja tijekom Noći muzeja besplatan.
Povod izložbe o životnom putu i djelu Drage Gervaisa je donacija obiteljske ostavštine Gervaisovih Muzeju grada Rijeke, a polazište nedavno objavljena Biobibliografija Drage Gervaisa autorice Višnje Višnjić Karković. Izložba želi prikazati kronologiju i turbulentnost dijela 20. st. u kojem se rodio, odrastao, djelovao i stvarao ovaj čakavski pjesnik, književnik, komediograf, humanist "koji je svojim artizmom i općeljudskom porukom uistinu nadživio svoje vrijeme".
Ovo je prilika da se podsjetimo toga vremena kad su njegove čakavske pjesme uvrštene u antologije čakavske poezije, kad su njegove predstave igrane na hrvatskom, slovenskom, mađarskom, makedonskom i albanskom jeziku na četrdeset kazališnih scena do danas preko1000 puta, kad je njegova javna riječ problematizirala društvenu svakodnevicu, a njegova energija pokretala niz javnih i društveno potrebnih aktivnosti.
Cilj je izložbe ukazati na širinu Gervaisova angažmana i njegove uloge: u njegovanju čakavskoga idioma, oživljavanju kulturnog života u Rijeci i regiji nakon Drugoga svjetskoga rata te pritom pružiti informativan i edukativan sadržaj mladima, a time otvoriti pitanje sakupljanja književne građe te muzealizacije ovoga dijela riječke kulturne baštine.
» pogledajte online izložbu

2009.

10. 11. 2009. - 28. 11. 2009.
VOJVOĐANSKI SLIKARI

Slikarstvo 20. stoljeća u Vojvodini - Iz zbirke Muzeja Vojvodine
Muzej Vojvodine, kao ustanova kompleksnog tipa i složene muzeološke djelatnosti, predstavljanju ove bogate slikarske zbirke pridaje veliko značenje jer se ova djela prvi put ovako i u ovakvom opsegu javno prikazuju. Izborom slika, u kontekstu usvojenog koncepta izlaganja, obuhvaćeno je vremensko razdoblje malo kraće od jednog stoljeća, u iskrenoj želji i očekivanju da se poštovateljima umjetnosti približe likovni stvaraoci koji su svojim radom obilježili svoje doba i utjecali, svatko na svoj način, na razvoj umjetnosti i kulture naše zemlje. Iz opsežne zbirke koja medijski obuhvaća ulja, akvarele, crteže, grafiku, tapiseriju i skulpturu, izdvojena su pretežno djela rađena u tehnici ulja i manji broj crteža. Osnovu likovnih zbirki u svim tim razdobljima čine slikari koji su se umjetničkom djelu obraćali bez predrasuda, ostvarivši programske sadržaje koji su se u većini slučajeva zasnivali na načelima slobodne misli i suvremenih ideja.

Mile Ignjatović
muzejski savjetnik Muzeja Vojvodine

27. 10. 2009. – 31.01. 2010.
ANDRIJA ČIČIN-ŠAIN: Retrospektiva arhitektonskog opusa
Autorica izložbe: Vana Gović
otvorenje izložbe 27. 10. 2009. u 19.00 h
Arhitekt Andrija Čičin-Šain  sa svojim arhitektonskim opusom koji nastaje od 1948. do 1982. zaslužuje svoje mjesto među arhitektima koji su zadužili hrvatsku arhitekturu druge polovice 20. stoljeća. Uslijed nedostatka čvrste strukture koja bi se temeljila na pomnoj i sveobuhvatnoj stučnoj analizi toga arhitektonskog razdoblja, nemoguće je točno odrediti poziciju koju Čičin-Šain zauzima unutar te strukture niti ga ispravno valorizirati. Njegova djela koja nadilaze opću praksu, te se mogu smatrati vrhunskim ostvarenjima- kanonima na koje će, neka u budućnosti pisana, antologija hrvatske arhitekture morati računati svakako su  kuća u Konjicu  te hoteli ″Palace″, ″Lero″, pogotovo ″Libertas″, zatim turističko naselje ″Polari″, te neka djela ostala u projektu poput Kulturnog doma u Sarajevu ili turističkih naselja″Dunat″ na Puntu i ″Adriatic″ u Cavtatu.
» pogledajte online izložbu

14.10. - 07.11.
HOMMAGE NICEPHORU NIEPCU
izložba fotografija snimljenih camerom obscurom
Autor: Borislav Božić
» više o izložbi

18.09. - 10.10.
SLIKE VREMENA

Retrospektivna izložba povodom 115. godina Fotokluba Zagreb
Obljetnička izložba koja obuhvaća 125 fotografija autora - članova Fotokluba Zagreb, nastalih od tridesetih godina prošloga stoljeća do danas prvi puta je postavljena u Muzeju Grada Zagreba 2007. godine. Povijest Kluba datira od samih početaka sličnih asocijacija u svijetu. Fotoklub "Zagreb" upisan je u registar fotografskih amaterskih organizacija 1892. godine, pod okriljem Društva za umjetnost i obrt, istodobno primjerice kada je u Londonu osnovan Linken Ring, engleska foto-grupacija orijentirana prema umjetničkim dometima u fotografiji.
Izložbu koncepcijski prati bogato ilustrirana fotomonografija s radovima iz zbirke Fotokluba Zagreb. Osnovana 1970. godine, zbirka danas broji gotovo 8.000 unikatnih fotografija 360 autora i proglašena je spomenikom kulture.

23.07. - 15.09.
ČARI TALIJANSKE MODE 1951. - 2000.
Zbirka Fondazione Sartirana Arte (Pavia)
Otvorenje izložbe 23.07. u 20.00 sati
Izložba se priređuje u suradnji sa zakladom Sartirana Arte iz talijanskog grada Pavie, osnovane s nakanom za očuvanjem primjera vrijedna talijanskog obrta, posebno talijanske mode. Obuhvaća autentične odjevne ženske predmete nastale od 1950. do kasnih 90-ih, koji pokazuju kako su talijanski kreatori u zadnjih pedeset godina XX. stoljeća stvorili i stvaraju fenomen zvan talijanska moda. Bit će izložene Versaceove, Armanijeve, Moschinove, Valentinove i kreacije drugih poznatih talijanskih modnih kreatora.
» više o izložbi

30. 06. - 18. 07. 2009.
STOTINU GODINA HRVATSKE UMJETNOSTI IZ ZBIRKI CRNOGORSKIH MUZEJA

Otvorenje izložbe 30.06. u 19.00 sati
Autor izložbe: Ljiljana Zeković

Izložba je ostvarena na inicijativu Zajednice Crnogoraca Primorsko goranske županije prikazuje najbolja i u Hrvatskoj uglavnom nepoznata djela najpoznatijih i najboljih hrvatskih umjetnika iz zbirki Umjetničkog muzeja i Muzeja kralja Nikole u Cetinju.
» više o izložbi

18. 05. 2009.
MEĐUNARODNI DAN MUZEJA
Putovanja -
edukativno-kreativna radionica za djecu
4. - 15. 5. radionica, 18. 5. u 18.00 sati završna izložba sudionika
Fotografska i filmska slika u promicanju turizma - predavanje, projekcija, izložba 18. 5. u 19.00 sati

2. 4. - 24. 4. 2009.
PIEDINA - ŽELJKO JANČIĆ ZEC
Rođeni Riječanin (1969.), Željko Jančić Zec diplomirao je na Visokoj školi za umjetnost u Amsterdamu (Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten), smjer fizički teatar. Usmjeren je prema multidisciplinarnom umjetničkom izričaju i djelovanju: bavi se fotografijom, slikarstvom, kazalištem i filmom. Redoviti je predavač izvedbenih umjetnosti u zemlji i inozemstvu. Do sada je imao dvadesetak samostalnih  te sudjelovao na isto toliko skupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu (Slovenija, Italija, Austrija i Nizozemska). Živi i radi na relaciji Rijeka - Beč - Salzburg - Amsterdam.

4. 3. - 13. 3. 2009.
HINA MATSURI - JAPANSKI FESTIVAL LUTAKA
Organizatori: Odjel za kulturu Grada Rijeke u suradnji s veleposlanstvom Japana i Muzejom grada Rijeke

2008.

16. 12. 2008. - 21. 2. 2009.
POVIJESNE VRIJEDNOSNICE RIJEKE I SUŠAKA (iz fundusa Muzeja)
Autorica izložbe: Milica Trkulja
Na riječkom području prva dioničarska društva djeluju u XVIII stoljeću a prve sačuvane dionice Muzej čuva iz 1882. godine. Te stare dionice kao sastavni dio Numizmatičke zbirke, vrlo su dekorativne, tiskane u onodobnim poznatim grafičkim kućama u Budimpešti, Trstu, Milanu, Zagrebu, Rijeci i Sušaku. Većina ih je tiskana dvojezično, trojezično rijetko na četiri jezika, zavisno od sastava dioničara kao i od upravno - političke pripadnosti grada. Pored obilježja i simbola Rijeke i Sušaka dionice sadrže potpise  nekadašnjih poznatih  gospodarstvenika, nazive novčarskih zavoda, tvrtki i djelatnosti koje su ih izdavale, valute koja je bila u opticaju itd. Bez sumnje to su dokumenti koji čine sastavni dio gospodarske povijesti  našeg grada svrstavajući ih u zanimljiv dio kulturne baštine.

10. 12. 2008. - 20. 6. 2009.
MERIKA - ISELJAVANJE IZ SREDNJE EUROPE U AMERIKU 1880. - 1914.
Autor: Ervin Dubrović
Osnovno je polazište izložbe činjenica da je u velikoj mjeri još neistražena i neuočena važnost Rijeke kao iseljeničke luke, iz koje je početkom dvadesetoga stoljeća iselilo u SAD više od tri stotine tisuća žitelja Srednje Europe.
Iseljenici nisu Riječani - najviše je odavde iselilo Mađara, Slovaka, Nijemaca, Rumunja i Rusina.
Zato je jedino u okviru istraživanja emigracije iz širokih područja Srednje Europe moguće sagledati ulogu riječke luke, jedne od deset najvećih europskih iseljeničkih luka s početka dvadesetoga stoljeća.
Isto je tako za nas važno i što je bilo s Primorcima i Hrvatima.
Koji su njihovi tokovi, u kojim se lukama ukrcavaju i kamo odlaze. Putevi prema brojnim europskim lukama, isprva prema Genovi, a poslije sve više prema Le Havreu, Southamptonu, Liverpoolu, pa čak i Bremerhavenu i Hamburgu, otkrivaju neobičnu "gipkost" iseljeničkog ustroja prijevoznika i posrednika - željeznice, brodara, luka, agenata...
Tema emigracije iz Europe u Ameriku posljednjih je godina iznimno plodonosna - otvoreno je više muzeja i izložbi emigracije, u Austriji, Njemačkoj i Italiji, te su napisane brojne knjige.
Neke s namjerom da prikažu nacionalne aspekte iseljevanja, neke da prikažu opće aspekte europske emigracije, a neke s namjerom da razlože američku sliku useljavanja.
Ova izložba i cjelokupni projekt prvi daje cjelovitu sintezu srednjoeuropske emigracije te ukazuje na složenu tehnologiju i razvijen ustroj koji omogućuje prekooceansko iseljavanje milijuna iseljenika, te ukazivanjem na ljudske sudbine izabranih iseljenika.
Ustroj iseljavanja i iseljeničke sudbine - osnovne su i glavne teme ove izložbe, koje joj daju i određene antiteze i određenu ravnotežu.
Organizacija iseljavanja (agenti, brodari, luke, željeznica, banke) nasuprot sudbinama pojedinih iseljenika prikazano je odvojeno - kao odnos racionalnog i iracionalnog. Uz govor podataka i statistike koji govori o razmjerima i organizaciji iseljavanja, izložene su i pojedinačne priče, o poznatim i običnim iseljenicima.
» pogledajte online izložbu

6. 11. - 29. 11.
STEPHAN LUPINO

Izbor iz fotografskog opusa u Muzeju grada Rijeke
Lupino je već godinama izrazito izložen medijima - i kada sâm snima fotografije i kada ima intervjue na televiziji ili se pojavljuje u reality showu. Uvijek iznova uspijeva izazivati posebno zanimanje javnosti. A njegove se izložbe postavljaju u uglednim muzejskim prostorima.
Unatoč čestim dolascima u Rijeku, dijelom i u potrazi za novim modelima, Lupino još nikad ovdje nije priredio svoju izložbu.
Unatoč više od dva desetljeća Lupinova rada, od sredine osamdesetih do danas, bilo bi neumjesno priređivati mu - "retrospektivu". Ipak je riječ o fotografu u punom naponu, koji se upravo posljednjih godina prilično mijenja i dopunjuje svoj davno izgrađen lik modnog i erotskog fotografa.
Lupino je fotograf kojega mnogi doživljavaju kao svojevrsnog "estradnoga radnika" pa ga se zato i ne može shvaćati isključivo kao - fotografa. Robustan, prodoran i poduzetan, svojedobno nije mnogo dvojio o tome da se iz Varaždina zaputi u New York kao ni da se, nakon punoga desetljeća uspjeha, iz New Yorka zaputi u Zagreb.
Lupino dobro zna da nema ničega što bi se moglo mjeriti s dojmljivošću i upečatljivošću ljudskoga tijela i lica. I herojskog i patničkog, i zdravog i bolesnog. Sva ljepota i sva ružnoća svijeta - radost i tuga, kao i strava i požuda, dadu se izraziti prikazom ljudskog tijela. Bilo ono lijepo ili ružno, smiješno ili tužno, i tijelo, kao i izraz lica i pogled djeteta mogu najizravnije i najsažetije govoriti o svijetu kakav jest i kakav bismo željeli da bude.
A Lupinov fotoaparat ne odriče se ni lijepoga ni ružnoga, ni radosti ni patnje; snima i likove nestvarnih, nedodirljivih božica i žena iz muške mašte. A snima i neopisivo mučne i zastrašujuće nakazne prikaze - gotovo se uvijek koristeći tijelom kao jedinim motivom.

1. 10. - 25. 10.
ZNANOST U SVEMIRU
Izložba fotografija u organizaciji Centra vizualnih umjetnosti Batana iz Rovinja
Autor: Virgilio Giuricin
Fotografski zapisi svemira, ostvareni tijekom svemirskih znanstvenih istraživanja, omogućili su svim stanovnicima zemlje da vlastitim očima vide ono što su prije njih "uživo" vidjeli tek malobrojni...

11. 9. - 31. 10.
REKLAMA U RIJECI 1890. - 1940.
Autorice izložbe: Milica Trkulja i Nada Sabljić
Izložba na temu pola stoljeća reklame u Rijeci započinje u doba sazrijevanja novinske reklame i litografskog plakata. Početak je određen simboličkim činom: predavanjem o važnosti reklame što ga na poziv riječkih trgovaca u ožujku 1890. drži kustos Trgovačkog muzeja u Beču.
Izložba iznosi povijesni pregled najzanimljivijih tiskarskih i litografskih ostvarenja u razdoblju od pola stoljeća u kojem se, unatoč nepromijenjenoj tehnologiji, bitno mijenja stilski izričaj - od klasicizma i secesije do moderne reklamne ilustracije.
O važnosti i učinku dobro sročene reklamne poruke, s dopadljivim likovnim rješenjem,  sugestivnim tekstom i kvalitetnim proizvodom koji stoji iza nje, nije se dvojilo ni u počecima reklamiranja ni danas.
Zasebna je i netipična cjelina razvojni i promidžbeni napor poduzetne farmaceutske kuće - Laboratorija Alga - koja svoj uspjeh najviše zasniva na izvanredno osmišljenoj reklami i komunikaciji sa širokim tržištem, pomoću koje su dva ljekarnika mali ljekarnički laboratorij razvila do ugledne tvrtke s poslovanjem na hrvatskom, južnoslavenskom i europskom tržištu.
Laboratorij Alga tri desetljeća uporno ustraje na raznovrsnoj medijskoj komunikaciji s razgranatom mrežom trgovaca i s najširim krugom potrošača.
» pogledajte online izložbu

04. 9. - 24. 9.
KRALJEVSKA KOLEKCIJA
Nikša Stančić - ViletinA
Kraljevska kolekcija je samostalna izložba splitskog modnog dizajnera Viletine, kojom će autor predstaviti 10 jedinstvenih modela. Svaki je od njih samostalno umjetničko djelo izrađeno od spužve, slame, papira i drugih vrlo lomljivih materijala, što cijelom pothvatu daje neobičnu umjetničku vrijednost s iznimnim vizualnim efektom.
Autor već niz godina radi kao umjetnički kreator koji je svojim posebnim stilom privukao pozornost publike i stručne kritike. Sudjelovao je u nizu revija, modnih performancea i samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu.

10. 6. - 06. 9.
HRVATSKA NA POVIJESNIM PANORAMSKIM FOTOGRAFIJAMA
Gostovanje Muzeja grada Zagreba
Autori izložbe: Miljenko Smokvina i Slavko Šterk
Izložba Hrvatska na povijesnim panoramskim fotografijama  sastoji se od 58 fotografskih povećanja nastalih iz izvornih panoramskih fotografija i razglednica datiranih većinom oko 1900., no obuhvaća razdoblje od 1860. pa sve do 1930. godine.

20. 5. - 20. 6.
GRADITI DA BI SE RUŠILO
Prvi svjetski rat okom riječkog fotografa, časnika austrougarske vojske
CONSTRUIRE PER DISTRUGGERE
La Grande Guerra nelle fotografie di un ufficiale dell'Esercito austroungarico
Gostovanje Civici Musei di Storia ed Arte - Civico Museo di Guerra per la Pace Diego de Henriquez iz Trsta | Autor: Francesco Fait

8. 5. - 7. 6.
VOJVOĐANSKOM GRAŽDANSTVU U SUSRET
Gostujuća izložba iz Muzeja Vojvodine

29. 4. - 31. 5.
RIJEKA  NAKON 3. SVIBNJA 1945.
Fotografije ruševina i obnove
u suradnji s Udrugom antifašističkih boraca i antifašista grada Rijeke
» pogledajte online izložbu

22. 4. - 6. 5.
RINO GROPUZZO - PHOTOGRAPHS
sklad i suglasje graničnih prostora

18. 3. - 12. 4.
LICA SUPUTNIKA
Fotografije Ranka Dokmanovića i Radovi iz Psihijatrijske bolnice Rab

13. 3. - 19. 4. 2008.
WILLY - Zlatne godine filmskog plakata

» pogledajte online izložbu

7. 3. - 5. 4. 2008.
LAZER LUMEZI
Metafora o nakitu

7. 2. - 8. 3. 2008.
Manifestacija
LUMS - Likovnom umjetnošću mijenjamo svijet

25. 1. 2008.
NOĆ MUZEJA 2008.

od 20.00 do 01.00 sati
» pogledajte video snimku

15. 1. - 2. 2. 2008.
PUSTI I MESOPUSTI

2007.

13. 12. 2007. - 31. 1. 2008.
ZDRAVKO BREGOVAC - RETROSPEKTIVA ARHITEKTONSKOGA OPUSA

Na izložbi se može razgledati 25 panoa sa slikama najznačajnijih Bregovčevih radova, te sažeti izbor njegovih originalnih nacrta.

12.12. - 28.12.2007.
POGLEDI NA GORSKE PREDJELE KVARNERSKIH OTOKA
Izložbe fotografija gorskih predjela kvarnerskih otoka

27.11. - 10.12.2007.
RIJEKA I RIJEČANI SNIMLJENI 28. LISTOPADA 2007. U PODNE
Izložba fotografija

14. 11. - 24. 11. 2007.
LABIRINTI - Karlo Zavacki
Izložba likovnih i mehaničkih superlabirinata Karla Zavackog upriličena povodom obilježavanja Dana nezavisnosti Republike Poljske 11. studenog.

25. 10. - 28. 12. 2007.
TRSATSKO SVETIŠTE U ZBIRKAMA MUZEJA GRADA RIJEKE

» pogledajte online izložbu

11. 10. - 08. 12. 2007.
TVORNICA PAPIRA RIJEKA
» pogledajte online izložbu

4. 10. - 20. 10. 2007.
ISTOG DUŠKO ŽORŽ:  FOTOIMPRESIJE 2007.

04.09. - 29.9.2007.
JADRAN LAZIĆ - RETROSPEKTIVA
Gostujuća izložba fotografija u organizaciji Foto Galerije Lang iz Samobora
» opširnije o izložbi

21.08. - 01.09.2007.
ŽIČARSTVO IZ SLOVAČKE - DROTÁRSTVO ZO SLOVENSKA

Izložba iz Považskog Muzeja u Žilini, Slovačka
» opširnije o izložbi

12.6. - 17.8.2007.
OČEVA DRŽAVA - MAJČIN SIN
Hans i Otto Gross, Siegmund Freud i Franz Kafka, Ante Polić i Janko Polić Kamov.
Izložba su koncipirali stručnjaci iz Landesmuseuma Joanneum i Pravnog fakulteta Sveučilišta Karl Franzen iz Graza u suradnji s Muzejom Grada Rijeke.
» pogledajte online izložbu

18.5.2007.
KASTAFSKE KARTULINI
Izložba Kastafske kartulini na razglednicama prikazuje povijest ovog drevnog grada od kraja 19. stoljeća do početka II svj. rata. Izložba okuplja osamdesetak razglednica Kastva, iz privatne zbirke Ivice Nemeca, te iz fundusa Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka.

18.5. - 6.6.2007.
SUOČAVANJA - SEDMORICA IZ SEDAMDESETIH
Izložba fotografija riječkih fotografa - Milekić, Ostojić, Zuanni, Sundać, Zambelli, Pavić, Marinski.

3.5. - 6.6.2007.
MIROVNI UGOVOR IZMEĐU FNRJ I ITALIJE
Autor izložbe: Mladen Grgurić

15.3. - 30.3.2007.
NOVI MECENE- UMJETNIČKE KNJIGE TALIJANSKIH BANAKA
Izložba povijesnih knjiga i kodeksa

8.3. - 30.3.2007.
ZLATA LAURA MIZNER
Retrospektiva fotografskog opusa
Autor izložbe: Dubravka Osrečki Jakelić
Muzej za umjetnost i obrt Zagreb i Muzej grada Rijeke

26. siječnja 2007.  - 8. ožujka 2007.
SOUND & VISION
Izložba omota ploča i CD-a pop i rock glazbe, u organizaciji Društva za istraživanje popularne kulture iz Zagreba. Autori izložbe Branko Kostelnik, Vanja Babić i Željko Marcijuš.

18. siječnja 2007. - 23. veljače 2007.
TANGO BEZ TEBE
Izložba fotografija Tamare Lončar

2006.

21. prosinca 2006. - 24. veljače 2007.
ZAVODEĆI UMJETNOŠĆU - Zbirka lepeza Gradskog muzeja povijesti i umjetnosti iz Trsta
Ova izložba nastavak je suradnje s Muzejom grada Rijeke započete 2005. godine izložbom Trst - Sudbina luke i građana na razmeđu 18. i 19. stoljeća, a u sklopu projekta Adamićevo doba 1780.-1830.
» opširnije

12. prosinca 2006. do 13. siječnja 2007.
Flora zaštićenih planinskih područja Primorsko-Goranske županije

6. prosinca do 15. prosinca
JADRANSKI FILATELISTIČKI SUSRETI
Nacionalna izložba filatelije s međunarodnim sudjelovanjem

21. studeni do 10. prosinca
Izložba iz fundusa
MLADEN BATORY
Izložba fotografskog opusa

8. studeni do 1. prosinca
LIKOVNOM UMJETNOŠĆU MIJENJAMO SVIJET
Izložba likovnih radova učenika osnovnih i srednjih škola

20. listopada do 19 studeni
SVIJETLO I BOJA
Izložba fotografskih radova natječaja INA-e

9. studeni do 30. studeni
Gostovanje u Muzeju grada Novog Sada
SCENA I KOSTIM
Retrospektiva Doriana Sokolića i Ružice Nenadović Sokolić

21. i 22. rujna
Skup sudionika Adamićevog doba
Okrugli stol, promocija monografija Doba modernizacije 1780.-1830. i Temelji moderne Rijeke 1780.-1830.
» opširnije

13.6.2006. - 4.11.2006.
OSVJEŽI SJEĆANJE U MUZEJU GRADA RIJEKE
AKVIZICIJE - ZBIRKE, PREDMETI, UMJETNIČKA DJELA IZ FUNDUSA, OD 2002-2006.
Izložba predmeta iz fundusa Muzeja grada Rijeke prikupljenih u razdoblju 2002.-2006.
Autori: kustosi Muzeja
» pogledajte online izložbu:
Spora veza (modem, isdn) | Brza veza (adsl, kabelska)

3.5.2006.-7.6.2006.
NEGATIV/POZITIV
Gostujuća izložba Hrvatskog povijesnog muzeja
Autori: Nataša Matušić, Rhea Ivanuš.

6.4.2006.- 29.4.2006.
PAPIRNI TEATAR
Gostujuća izložba Muzeja grada Novog Sada
Autorica : Ljiljana Lazić

9.3.2006.-31.3.2006.
FERNANDO SOPRANO - izložba fotografija
Gostujuća izložba Muzeja za umjetnost i obrt
Autorica : Dubravka Osrečki

2005.

NINOSLAV KUČAN
Retrospektivna izložba arhitektonskog opusa i promocija monografije
(15. prosinca 2005. - 7. ožujka 2006.)
» pogledajte online izložbu

PLANINE - STIJENJE, FLORA I FAUNA
Izložba stijenja i fotografija planinske flore i faune
(9. prosinca 2005. - 8. siječnja 2006.)

ANTE ŠKROBONJA
Iz fundusa - Izložba umjetničkih fotografija doniranih Muzeju grada Rijeke
(1. prosinca 2005. - 31. siječnja 2006.)

LUMS 2005
Likovnom umjetnošću mijenjamo svijet (10. studenog - 6. prosinca 2005.)

HRVATSKI SVJETIONICI
Izložba fotografija (15. rujna - 30. rujna 2005.)
- opširnije o izložbi

RIJEČKA NUMIZMATIKA I NOVCI NA POVIJESNOM TLU HRVATSKE
Numizmatičke izložbe Julijana Dobrinića i Bože Mimice (8. rujna - 28. listopada 2005.)
» pogledajte online izložbu

RINO GROPUZZO
Više lica Playboyeva fotografa - monografska izložba (7. srpnja - 12. kolovoza 2005.)

IVO MARENDIĆ
urednik, karikaturist i humanist - retrospekcija (15. lipnja - 15. srpnja 2005.)

ADAMIĆEVO DOBA (30. ožujka - 29. lipnja 2005.)
- pogledajte online izložbu
- opširnije o izložbi

PETAR FABIJAN
Izložba fotografa Novog lista - reportaže i portreti iz 3. maja (1. ožujka - 19. ožujka 2005.)

TALIJANSKI KONCENTRACIONI LOGORI U HRVATSKOM PRIMORJU 1941.-1943. I VARŠAVSKI GETO (27. siječnja - 27. veljače)

2004.

ČAROBNA IGLA - ZBIRKA GRAMOFONA I RIJEČKA DISKOGRAFIJA
- pogledajte online izložbu

LUMS - 2004. (14. prosinca - 15. siječnja 2005.)
Likovnom umjetnošću mijenjamo svijet

MILJENKO MAROHNIĆ (od 19.11. - 10.12.2004.)
Monografska izložba radova Miljenka Marohnića

2003.

LJUBO DE KARINA - monografska izložba skulptura
VLADIMIR GRUBEŠIĆ - monografska izložba arhitekture

2002.

AKVIZICIJE 1998.-2002.
FOTOGRAFIJA IZ FUNDUSA - MAKS PEČ
FOTOGRAFIJA IZ FUNDUSA - ISTOG ŽORŽ

2000./2001.

RIJEČKA LUKA, povijest, izgradnja, promet - 2000./2001.
izložba od 21. prosinca 2000. do 30. rujna 2001.

Gostovanja: Budimpešta i Zagreb 2002.
Voditelj projekta: mr. Ervin Dubrović
Autorica izložbe: Milica Trkulja
Autor likovnog i grafičkog dizajna postava izložbe: Klaudio Cetina
Design izložbenih publikacija: Klaudio Cetina

1999.

DŽAMONJA U RIJECI
VIKTOR HRELJANOVIĆ - retrospektivna izložba fotografija
RIJEČKA FILATELISTIČKA IZLOŽBA
IGOR EMILI - retrospektiva arhitektonskog opusa, 1999./2000.

1998.

SCENA I KOSTIM - RUŽICA I DORIAN SOKOLIĆ
AKVIZICIJE 1994. - 1998. - 1998./1999.

1997.
KINEMATOGRAFIJA U RIJECI
RETROSPEKTIVNA IZLOŽBA RIKARDA ŽICA
RIJEČKE FONTANE I PERILA

1996.
PARKOVNA BAŠTINA RIJEKE

1995.

USPON I PAD FAŠIZMA - 1995
RIČINA POVEDA - 1995./1996.

1994.
RAT ZA MIR
RJEČINA I NJEZINI MOSTOVI - 1994. /1995.