REKLAMA U RIJECI 1890.–1940.
Izložbu na temu pola stoljeća reklame u Rijeci započinjemo u doba sazrijevanja novinske reklame i litografskog plakata. Početak je određen simboličkim činom: predavanjem o važnosti reklame što ga na poziv riječkih trgovaca u ožujku 1890. drži kustos Trgovačkog muzeja u Beču.
Izložba iznosi povijesni pregled najzanimljivijih tiskarskih i litografskih ostvarenja u razdoblju od pola stoljeća u kojem se, unatoč nepromijenjenoj tehnologiji, bitno mijenja stilski izričaj – od klasicizma i secesije do moderne reklamne ilustracije.
Zasebna je i netipična cjelina razvojni i promidžbeni napor poduzetne farmaceutske kuće – Laboratorija Alga – koja svoj uspjeh najviše zasniva na izvanredno osmišljenoj reklami i komunikaciji sa širokim tržištem, pomoću koje su dva ljekarnika mali ljekarnički laboratorij razvila do ugledne tvrtke s poslovanjem na hrvatskom, južnoslavenskom i europskom tržištu.
Laboratorij Alga tri desetljeća uporno ustraje na raznovrsnoj medijskoj komunikaciji s razgranatom mrežom trgovaca i s najširim krugom potrošača.
Ervin Dubrović
|