Skip to main content

Brod Galeb trebao bi ove godine biti u cijelosti obnovljen i postati brod-muzej, privezan u riječkoj luci. Ima nevjerojatnu sudbinu i to će mu biti još jedno, nadamo se jednako uzbudljivo poglavlje biografije. Postao je planetarno poznat kao jahta kojom je Tito putovao u zemlje članice Pokreta nesvrstanih. No, on je mnogo više od toga. Izgrađen je u Italiji kao transportni brod, bananijera (koja nikad nije prevezla teret banana), potom je postao talijanski ratni brod, pa njemački polagač mina. Tri puta je ozbiljno nastradao, ali se vratio u život poput neuništivog feniksa. Nakon raspada Jugoslavije i prodaje grčkom brodovlasniku koji je potom bankrotirao, brod je našao utočište ponovo u Rijeci, gdje će postati brod – muzej. Kao što je poznato, Galeb se trenutačno obnavlja u kraljevičkom škveru. Travnja i svibnja 2021. snimani su brod i radnici koji rade na njegovoj obnovi, također druge osobe uključene u projekt obnove. Osim radnika brodogradilišta Dalmont, o brodu govore bivši gradonačelnik Vojko Obersnel, pročelnik Odjela za kulturu grada Rijeke Ivan Šarar i povjesničar Tvrtko Jakovina. Riječ je o prvoj od tri planirane reportaže o preoblikovanju Galeba u brod-muzej. Autori reportaže su Zoran Krema i Voljen Korić.

Ervin Dubrović: poziv za prikupljanje memorabilija Galeba

U završnici prošle godine upućen je Javni poziv Muzeja grada Rijeke za sudjelovanje  zainteresiranih koji mogu pomoći u pripremi stalnog postava broda muzeja – Galeba. To se može učiniti ustupanjem fotografija, dokumenta i predmeta vezanih povijest broda, također bilježenjem osobnih sjećanja povezanih s brodom. Poziv je otvoren trajno. Kako ga je uobličio Ervin Dubrović, ravnatelj Muzeja grada Rijeke, pogledajte u videoprilogu..

Skip to content