Rino Gropuzzo je fotograf koji zna spojiti nagon ka ljepoti s potrebom za istraživanjem i stvaranjem. Ima i poriv za istraživanjem moralnih zasada bližnjih i uznemiravanje okoline. Izložba fotografija počinje kao interpretacija slavne realistične slike Gustava Courbeta L’ Origine du Mond (Izvor ili podrijetlo svijeta). Slikar je sve napore uložio da se potpuno približi stvarnosti, a posve je uspio u samo dvije slike, u Tucačima kamena i u Izvoru svijeta, slici žene koja leži raširenih nogu. Uvijek je iznova začuđujuće koliko ljude duboko uznemiruje lijepo golo tijelo, a koliko ih malo muči najcrnje zlo koje ih okružuje. Izvor – ili Ishodište – svijeta u Gropuzzovoj je interpretaciji ishodište u doba korone. Vjerno ponavljanje Courbetove slike pridodavanjem medicinske maske koja prekriva obrijanu (ipak smo u 21. stoljeću) ključnu točku slike, samo je po sebi dovoljno rječito. Središte je – ili ishodište – izložbe dovoljno naglašeno upravo tom jednom, ključnom slikom.
Gropuzzo je poželio da upravo u Palači šećera, u tri dvorane gdje je prethodno prikazana izložba Klimt, postavi svoju izložbu. Tu je, u Palači, dok je još bila gradilište kojim su gospodarili zidari i restauratori, snimio fotografije barokno kostimirane i djelom razodjevene djevojke nježnog lika, koja se dobro uklopila u oblike i štukature interijera. Pridodao je i druge radove, da uključi ciklus aktova snimljenih u raznim ambijentima: u uljari u Bujama, u vinskom podrumu kod Ščureka u Goriškim Brdima, u pogonima riječke Tvornice papira. Mašta i igra, nježni erotizam i otvoreni hedonizam u novija su vremena gotovo iščeznuli iz umjetnosti, vlast su preuzeli oporost i nasilje. Gropuzzo se toga ne boji. Aktualnom izložbom je spojio više razina i iznova podsjetio da svijet nije jednodimenzionalan te da još uvijek nije izgubljen. Izazovan prikaz ishodišta svijeta spojio je sa slikama ljepote i zaigranosti. Da, svijet ima i svoj izvor i svoje radosti.
Izložba je postavljena u Palači šećera i traje od 26. svibnja do 30. lipnja 2022.